Spořicí účet má každý druhý Čech. Nízkým úrokům pod 1 % by banky brzy mohly dát vale

Finance 22. 12. 2017

Úroky na spořicích účtech jsou velmi nízké, přesto patří spořicí účty mezi nejoblíbenější spořicí produkty. Proč lidé využívají spořicí účty? Je v budoucnu reálná šance na vyšší zhodnocení? A jaké existují alternativy?

Spořicí účet má 51 % Čech. Někteří produkt vnímají jako prostředek pro zhodnocení financí, jiní jako dobře likvidní finanční rezervu. Najdou se ale i tací, kteří si na spořicím účtu spoří na důchod nebo na provoz domácnosti.

Z průzkumu finanční skupiny Wüstenrot dále vyšlo, že až 45 % Čechů nechává ležet peníze ladem na běžném účtu a 30 % populace k získání alespoň nějakého výnosu využívá stavební spoření, které je oblíbené především díky státní podpoře. Minimum lidí pak v průzkumu uvedlo, že peníze si raději nechává doma, a to 9 % dotázaných.

Lidé chtějí bezpečný a likvidní spořicí produkt

Spořící účty nejčastěji využívají lidé ve věku 51 až 65 let. Ti také nejčastěji lpí na bezpečnosti a snadné dostupnosti produktu. Peníze na spořicích účtech jsou pojištěny, není s nimi tedy spjato žádné riziko a zároveň jsou také velmi dobře likvidní. Uložené finance můžete mít téměř ihned k dispozici.

Nejen klienti banky Wüstenrot se nebojí na spořicích účtech mít i více jak 250 000 Kč, někteří dokonce na účtech spoří částku přesahující 1 000 000 Kč.

Jaké sazby banky na spořicích účtech nabízí?

  • Wustenrot - Spořící účet
    a) úroková sazba 1,10 % (od 30 tis. do 1,5 mil.)
    b) úroková sazba 0,10 % (do 30 tis nad 1,5 mil.)
  • Air Bank - Spořící účet
    a) úroková sazba 1,00 % (do 250 tis.)
    b) úroková sazba 0,20 % (nad 250 tis.)
  • Equa Bank - Spořící účet HIT
    a) úroková sazba 0,80 % (do 200 tis.)
    b) úroková sazba 0,20 % (nad 200 tis.)
    c) úroková sazba 0,01 % (nad 3 mil.)
  • Raiffeisenbank - Spořící účet eKonto Flexi
    a) úroková sazba 0,75 % (do 150 tis.)
    b) úroková sazba 0,05 % (do 1 mil.)
    c) úroková sazba 0,01 % (nad 1 mil.)
  • Sberbank - Spořící účet FÉR spoření PLUS
    a) úroková sazba 0,53 % (do 300 tis.)
    b) úroková sazba 0,23 % (nad 3 tis.)
    c) úroková sazba 0,01 % (nad 1 mil.)

Podmínky bank jsou neúprosné, a tak některé úroky mají jedno velké "ALE"

  • Wüstenrot nabízí atraktivní úrok 1,1 % pouze do konce roku 2017, poté klienti získají základní sazbu 0,2 %.
  • Klientům, kteří u Air Bank nezaplatí měsíčně pětkrát kartou, se peníze neúročí.
  • V prvním pásmu u Equa bank je nutné pro úrok 0,8 % měsíčně zaplatit třikrát kartou, nebo mít měsíční příjem 10 000 Kč. V opačném případě je sazba 0,2 %.
  • Pro získání úroku 0,75 % u Raiffeisenbank je zapotřebí mít sjednaný jeden z účtů eKonto.
  • U Sberbank lze získat úrokovou sazbu až 0,83 %, a to díky sjednání FÉR konta.

Nevýhodou spořicích účtů je nízká výnosnost

Bohužel nevýhodou spořicích účtů je jejich minimální zhodnocení. Většina bank nabízí roční úrok do 1 %, zatímco stavebko nabízí roční výnos až 4 %.

V současné době je výhodnější si půjčovat než spořit, avšak podle ekonomů se brzy dočkáme i lepších podmínek pro spoření. Úrokové sazby na spořicích účtech porostou, a to možná už v roce 2018. Prozatím je nutné využít ke zhodnocení peněz kombinaci více spořicích produktů, popřípadě vsadit na lákavé nabídky bank a „zasloužit“ si lepší úrok za aktivitu či další sjednané produkty.

Doporučené články

Doporučené obchody

Doporučené články

3 TOP tofu recepty, které si zamilujete

Rádi vaříte ze zdravých potravin? A už jste slyšeli o tofu? Je levné, chutné a vhodné při hubnutí...
20.7.2018 Zobrazit článek

Lehce na každém kroku? Obujte Humanic boty!

Nedělejte kompromisy! Kupte si kvalitní boty, které vám budou správně sedět už na první obutí a...
20.7.2018 Zobrazit článek

Pořiďte si boty CCC a držte krok s novými trendy!

Léto je v plném proudu, a vy nevíte, co na sebe? Oživte váš botník o nové boty CCC -...
20.7.2018 Zobrazit článek

Už odcházíte?

Stačí pár vteřin pro získání odměn z vašich nákupů!

Vytvořte si zdarma účet na Tipli. Okamžitý přístup k odměnám až 33 % z nákupů v 1218 obchodech.

Platí na každý nákup a také na slevy a akce.