Reklamace na eBay v kostce

Vybrali jste si zboží na eBay, ale ani po dvou měsících nedorazilo? Nebo jste hned po rozbalení balíčku zjistili, že vaše objednávka je neúplná či poškozená? Jednejte! Poradíme, jak řešit reklamace na eBay!

Nakupování na internetu 17.5.2017

Čím déle na objednané zboží čekáme, tím víc jsme zklamaní, když nedorazí v pořádku. Přitom se klidně mohlo poškodit i někde po cestě. Jak to řešit?

Pečlivě vybírejte

Spoustě reklamací předejdete, pokud budete při výběru zboží opatrní – jako první byste měli kontrolovat hodnocení prodejce. Čím dražší zboží kupujete, tím větší důvěryhodnost vyžadujte – pokud nemá více než 90 %, poohlédněte se jinde. Do 95 % se ujistěte, že vám nějaké to riziko stojí za to.

Reklamace na eBay v kostce

Garance vrácení peněz

Zároveň také hlídejte, aby se na dané zboží vztahovala ochrana eBay - Guarantee: eBay money back gurantee. eBay se tímto zaručuje u konkrétního výrobku, že v případě problémů se zbožím donutí prodejce, aby vám buďto zaslal nový balíček, nebo vám vrátil peníze. Je však vhodné se nejdřív domluvit s prodejcem pomocí otevření sporu na eBay (viz níže) a až poté žádat eBay, aby zasáhl. Nezáleží, zda platíte přes PayPal nebo platební kartou.

Tato záruka není automatická, proto si ji hlídejte (najdete ji pod výpisem možností platby pod detailem zboží).

5 tipů, jak nakupovat na eBay 2

Reklamaci zboží neodkládejte

Pokud ale ani opatrnost nestačila a se zbožím je něco v nepořádku, začněte jednat! Povíme vám, jak reklamovat zboží na eBay.

Spor na eBay

Spor na eBay otevřete ve svém profilu u konkrétního zboží, které jste objednali:

Zboží je poškozené či neúplné

Jděte do "my eBay" (Můj eBay), kde uvidíte výpis svých objednávek. Najděte zboží, které je poškozené, klikněte na "More actions" (Více možností) a vyberte "Return this item" (Vrátit toto zboží) – (ale neděste se názvu služby, často jej vracet zpět ani nemusíte, záleží na domluvě s prodejcem).

V dalším kroku se vám ukáže roletka, z níž vyberte, co je se zbožím špatně - chybí část, přišlo špatné zboží, apod. Je vhodné napsat prodejci i krátkou zprávu s odůvodněním (pokud si nejste jistí angličtinou, klidně použijte překladač). Můžete i připojit fotky poškozeného zboží. Klikněte na modré tlačítko "Request a return" (Vyžádat vrácení).

Nyní už jen čekejte na zprávu prodejce. Může se i stát, že vám prodejce rovnou vrátí peníze a nebude to chtít dál řešit.

Zboží nedorazilo

Pokud vám zboží vůbec nepřišlo, klikněte v nabídce "More actions" u konkrétního zboží na "I didn't receive it" (Zboží jsem nedostal). Nyní máte dvě možnosti - buďto si nechat vrátit peníze ("I want a refund") nebo zažádat opětovné zaslání zboží ("I want this item").

Doporučujeme ale nechat si vrátit peníze - je to rychlejší a jistější, protože nevíte, z jakého důvodu vám zboží nedorazilo (mohlo se třeba zaseknout na celnici, která ho poslala zpět). Je vhodné opět připojit zprávu, že zboží ani po dlouhé době nepřišlo. Poté klikněte na modré tlačítko "Send request" (Odeslat požadavek).

Prodejce se vám musí do 4 dnů ozvat - pokud tak neučiní, požádejte eBay, aby se do sporu vložil tlačítkem "Ask us to step in and help" (Požádejte nás o pomoc) u svého požadavku.

Pozor na lhůtu otevření sporu

Na otevření sporu (podobně jako se otevírá spor na AliExpress) máte 30 dnů od obdržení zboží (pokud nedorazí vůbec, 30 dnů od jeho předpokládaného obdržení (Estimated Delivery Date).

Pokud prodejce na váš požadavek nijak nereaguje, můžete požádat eBay, aby se do sporu vložil. Často se ale s prodejcem dohodnete. Ale pozor, nezavírejte spor, dokud skutečně nebude vyřešený, ani pokud vám prodejce naslibuje hory doly – jednou uzavřený spor již nejde znovu otevřít.

Spor na PayPal

Pokud jste zboží zaplatili přes PayPal, máte ještě jednu možnost otevření sporu, a to přímo přes PayPal. Vyplatí se především, pokud jste propásli standardní 30denní lhůtu na reklamaci nebo spor omylem uzavřeli předčasně.

Tento typ sporu otevřete přímo ve svém PayPal a máte na to 180 dnů od zaplacení.

Jděte do sekce "Resolution center" (Centrum sporů) a klikněte na konkrétní transakci. Dále najděte možnost "Report an issue" (Nahlásit problém) a popište, s jakým zbožím máte jaké potíže.

Ale pozor! eBay reklamace a PayPal reklamace nesmí běžet souběžně. Začněte tedy nejdříve eBay reklamací a teprv pokud se nezadaří, vsaďte na PayPal.

Související odkazy:

Doporučené články

Jak na slevy a slevové kódy Tchibo.cz?

Jak učinit nakupování na Tchibo ještě zábavnějším? Přece s exkluzivními slevovými kódy od Tipli!...
22.7.2017 Zobrazit článek

Šaty ze ZOOT.cz pro každou příležitost

Na rande, do práce, na svatbu i na ples. Kdykoli se potřebujete obléknout do krásných šatů a...
21.7.2017 Zobrazit článek

Objevte Kiwi letenky se slevou navíc

Plánování dovolené umí být nepříjemné. Kdy a kam jet, kde se ubytovat a především, jak se tam...
20.7.2017 Zobrazit článek