Jak doma natáčet profesionální videa: Co potřebujete vědět?

Tipy k nákupuKomerční sdělení  |  Ostatní 7. 11. 2022

Máte skvělý nápad na video? Možná byste mohli natočit několik rozhovorů se zákazníky nebo promluvit se svými zaměstnanci o tom, jaká je práce ve vaší společnosti. Možná přemýšlíte o tom, že byste se prostřednictvím videa podělili o zkušenosti s prací ve vaší firmě nebo vytvořili upoutávku na propagaci vaší organizace. Ve světě sociálních médií a online obsahu lze video efektivně využít mnoha způsoby, jak tedy postupovat při jejich tvorbě? I když se může zdát, že naučit se vytvářet videa jako amatér je náročné, ve skutečnosti je to docela jednoduché. I když v současné době nevlastníte žádnou kameru, existuje spousta cenově dostupných způsobů, jak začít. Čtěte dál a dozvíte se vše potřebné.

Rozhodněte se pro typ videa

Když se poprvé rozhodnete vytvořit video, musíte se rozhodnout, o jaký typ videa se jedná. Typ videa, které vytváříte, bude mít velký vliv na to, jaké vybavení budete potřebovat a jak budete při jeho tvorbě postupovat. Pokud chcete vytvořit vysvětlující video, použijete poněkud jiný postup, než když chcete vytvořit video se svědectvím. Typ videa, které se rozhodnete vytvořit, určí, jak budete postupovat při hledání místa, jaký typ oblečení budete nosit a jaký typ vybavení budete potřebovat.

Místo a vybavení

Pro většinu typů videí budete chtít natáčet v klidném prostoru mimo dosah ostatních lidí. Dávejte pozor na zvuky v pozadí, dopravu a další rušivé vlivy, které mohou být v pozadí. Pokud natáčíte rozhovor, můžete zvážit natáčení na veřejném místě, kde nebudete mít pocit, že narušuje soukromí ostatních lidí. Pokud natáčíte ve veřejném prostoru, budete chtít dávat pozor na své okolí a na to, abyste nic nerušili. Pokud děláte rozhovor nebo natáčíte v tichém prostoru, budete se chtít ujistit, že jste ztišili všechny zvuky v pozadí. K tomu můžete použít lepenku, deky nebo molitan. Můžete také investovat do stativu, který může být užitečný, pokud natáčíte v tichém prostoru. Stativ pomůže udržet kameru při natáčení stabilní.

Obrázek

Vývoj příběhu

Před natáčením si sedněte a napište si stručný nástin příběhu, který chcete vyprávět. Osnovu můžete vytvořit v dokumentu Google, v zápisníku nebo třeba na zadní straně ubrousku. Při psaní osnovy příběhu si promyslete, jak chcete, aby příběh začal, jak se bude vyvíjet a jak chcete, aby skončil. Při psaní příběhu zvažte, jak chcete při vyprávění zaujmout své posluchače. Než se vrhnete do natáčení, ujistěte se, že máte jasno v tom, co chcete příběhem sdělit. To vám pomůže soustředit se na svůj cíl a pomůže vám to vytvořit stručné a účinné video.

Proces tvorby videa

Jakmile se rozhodnete pro typ videa, které chcete vytvořit, budete si chtít sednout a projít předprodukčním procesem. Proces předprodukce je pro vytvoření skvělého a efektivního videa zásadní. Předprodukční si můžete představit jako způsob, jak naplánovat a připravit se na natáčení. Během předprodukčního procesu budete chtít udělat několik věcí, například vymyslet scénář a storyboard, nacvičit si repliky a rozhodnout se o místě a oblečení, které budete mít na sobě, jaké služby a nástroje budete používat, pokud máte špatné pozadí, použijte nástroj jako cz.depositphotos.com/video-background-remover.html nebo software Adobe, všechny tyto otázky by měly být zodpovězeny předem.

Proces střihu videa

Jakmile video natočíte a sestříháte, budete ho chtít připravit k odeslání. Způsob úpravy videa závisí na tom, jaký software používáte. Pokud používáte software, jako je iMovie, budete moci použít poměrně jednoduchý proces úprav. Pokud používáte jiný střihový software, určitě si přečtěte postup střihu v příručce k softwaru. Jakmile video sestříhat, budete ho chtít nahrát na vybranou platformu sociálních médií. Ujistěte se, že jste k videu přidat titulek a/nebo hashtag, aby ho vaše publikum snáze našlo a mohlo se do něj zapojit.

Obrázek

Tipy, aby vaše video vypadalo profesionálně

Jakmile video natočíte a sestříháte, budete se chtít ujistit, že vypadá profesionálně. To může pomoci zvýšit zapojení do videa a učinit ho pro diváky atraktivnějším. - Osvětlení: Osvětlení může video ovlivnit nebo zničit. Buď může působit profesionálně, nebo může způsobit, že bude vypadat neatraktivně. Pokud jste video natáčeli v interiéru, snažte se vyhnout natáčení v blízkosti velkých oken, protože přirozené světlo může způsobit, že video bude vypadat rozmazaně. - Zvuk: Špatná kvalita zvuku může diváky od videa odradit. Pokud natáčíte v interiéru, snažte se vyhnout nahrávání v blízkosti hlasitých spotřebičů, jako je ventilátor nebo klimatizace. - Pohyb kamery: Vyvaruj se přílišného pohybu kamery, protože to může diváky rozptylovat. - Šatní skříň: Ujistěte se, že máte na sobě oblečení vhodné pro natáčení videa. Vyhněte se oblečení, které odvádí pozornost nebo je křiklavé, protože diváky bude spíše přitahovat než vaše video.

Závěr

Vytváření a sdílení videí s vašimi diváky může být účinným způsobem, jak s nimi navázat kontakt. To, že máte k dispozici kameru a několik jednoduchých nástrojů, není omluvou pro odkládání této důležité části obsahu. Vyberte si téma a formát a pak se do toho pusťte. Ať už vytváříte reklamu, testimonial nebo vzdělávací video, zdroje v této příručce vám pomohou vytvořit profesionální video, které dosáhne vašich cílů.

Chcete přijít o odměnu až 15 % z každého nákupu na internetu?

Stačí se zdarma zaregistrovat a o žádné odměny již nikdy nepřijdete.

Právě teď k novému účtu navíc 300 Kč Ke každé odměně za nákup získáte další bonusovou ve stejné výši. Celkem na bonusových odměnách můžete získat až 300 Kč. za vaše nákupy.

- nebo -
Registrací souhlasíte s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.
Máte již účet? Přihlaste se