Datart reklamace a vrácení zboží: kompletní průvodce

ČlánkyFinance  |  Ochrana spotřebitele 1. 3. 2019

Nákup v DATARTU je super. Co když ale zboží nevyhovuje nebo začne zlobit? Víte, jaká máte jako zákazníci práva a možnosti v takových případech? Dali jsme dohromady všechno, co potřebujete o reklamaci a vrácení zboží v DATARTU vědět. Zvládnete to levou zadní!

Pokud zboží zakoupené v prodejně nebo internetovém obchodu DATART nesplňuje vaše představy nebo správně nefunguje, máte několik možností, co dělat. Podle toho, o jaký problém se jedná. Nejčastější jsou tyto komplikace:

  • Zboží vám přijde poškozené.
  • Přijde vám jiný výrobek, nebo výrobek není kompletní.
  • Zboží, které jste si koupili, se pokazí během záruční doby.
  • Zjistíte, že o výrobek nemáte zájem (např. protože je trochu jiný, než jste si mysleli).

Jak na DATART vrácení zboží?

Začneme poslední zmíněnou možností. Jako u každého nákupu po internetu, i v případě obchodu DATART máte právo na odstoupení od kupní smlouvy do 14 dní bez udání důvodu. Jinými slovy: během dvou týdnů od nákupu můžete zboží vrátit a nemusíte říkat proč.

Výrobek byste měli vrátit kompletní (včetně veškerého příslušenství a případných dárků, které jste k objednávce dostali), ideálně v původním obalu. Výrobek se snažte vrátit nepoškozený a neopotřebovaný. Případné poškození nebo chybějící příslušenství (sem se počítá i dokumentace apod.) musíte totiž uhradit, takže vám DATART nevrátí plnou cenu.

Zboží zašlete na tuto adresu:
HP TRONIC Zlín, spol. s r.o., Datart.cz - ODSTOUPENÍ od KS, hala DC6
Poděbradská 772
250 90 Jirny

Přiložte vytištěný a vyplněný formulář k odstoupení od kupní smlouvy (najdete na webu DATART.cz) nebo průvodní dopis, v němž uvedete, že odstupujete od kupní smlouvy. V průvodním dopise nebo dokladu o koupi musí být uvedeno datum zakoupení, číslo objednávky a čáslo prodejního dokladu.

Máte přehled o slevách?

Přemýšlíte o tom, že si pořídíte nový mobil nebo třeba domácí spotřebič? Sledujte DATART letáky s aktuálními akcemi. Můžete si tak počíhat na slevu na zboží, které sháníte, a které nabízí Datart akční leták. A pak už stačí jenom sednout k počítači a rychle akci využít.

Prohlédnout Datart leták »

Reklamační středisko DATART

Každá DATART reklamace začíná kontaktováním reklamačního střediska DATART. Využít můžete email reklamace@datart.cz nebo zákaznickou telefonní linku 225 991 000.

Telefon je vhodný, pokud si nejste jistí jak postupovat, nebo vaše situace nesnese sebemenší odklad. Ve většině případů je ale nejlepší napsat email; zejména pokud musíte dodat fotodokumentaci.

Datart reklamace

Do emailu nezapomeňte uvést:

  • proč píšete (Informaci uveďte v předmětu a zmiňte ji v textu zprávy hned na začátku.),
  • číslo prodejního dokladu (faktury) nebo číslo objednávky,
  • jednoznačný popis závady nebo problému,
  • podpis a případně i telefonní kontakt na svou osobu.

Zboží z DATARTU mi přišlo poškozené

Výrobky objednané v eshopu DATART si můžete nechat doručit dopravcem, nebo vyzvednout v některé z kamenných prodejen. Při převzetí se přesvědčte, že je zboží v pořádku. Zkontrolujte obal a případně výrobek rovnou rozbalte. Můžete to udělat i přímo před dopravcem. Pokud bude něco špatně, jednejte bez zbytečného prodlení.

Datart reklamace

Je-li výrobek poškozený, co nejdříve to oznamte dopravci, případně tuto skutečnost sdělte na prodejně, kde jste si zboží vyzvedli. Také napište email na reklamační středisko DATART a přiložte fotografie poškozeného výrobku i obalu.

Nezapomeňte popsat okolnosti předání a typ poškození. DATART se vám obratem ozve s návrhem řešení.

TIP: Balík rozbalte rovnou na poště, nebo třeba s doručovatelem zásilkové služby. Bude-li obsah poničen, máte možnost na to okamžitě upozornit.

Výrobek, který mi přišel, není kompletní, nebo je úplně jiný

Někdy se stane, že při expedici zboží dojte k chybě a v krabici na cestě k vám skončí jiná věc, než měla. Situace je to nepříjemná pro obě strany, DATART se ji tak pokusí napravit co nejrychleji.

Prodejce informujte emailem. Nezapomeňte zmínit, jaká část zboží chybí (např. nepřiložena nabíječka), nebo který výrobek vám byl omylem doručen. Přiložte fotografii štítku s výrobním a produktovým číslem, které najdete na výrobku.

Výrobek nefunguje nebo se pokazil – klasická DATART reklamace

Jestliže jste zboží obdrželi v pořádku, ale po nějaké době začalo zlobit, je na místě klasická reklamace. Standardně je na zboží zákonná záruční doba 2 roky od zakoupení, během této doby ho tedy můžete reklamovat.

Datart reklamace

Reklamace v autorizovaném servisu

Nefunkční výrobek vyreklamujete v jakémkoliv autorizovaném servise. Které to jsou, zjistíte v dokumentaci k výrobku, na záručním listě nebo na webu výrobce.

Než začnete výrobek připravovat k přepravě, do servisu zavolejte. Je totiž možné, že servis vyšle opraváře nebo technika přímo k vám domů. Jde o běžnou praxi, zejména pokud je předmětem reklamace velké domácí elektro, počítače nebo televize.

Pokud ale budete výrobek do servisu opravdu posílat, pečlivě ho zabalte. Nejlepší je originální obal, ale není to nutnost. Do balíku přiložte:

  • průvodní dopis, ve kterém popíšete závadu a poskytnete na sebe kontakt (abyste se dozvěděli, že je oprava hotová),
  • kopii nákupního dokladu (kopii faktury),
  • záruční list potvrzený prodejcem (pokud jste ho při nákupu obdrželi).

Reklamace přes reklamační oddělení DATART

Místo do autorizovaného servisu můžete poslat výrobek k reklamaci také do reklamačního oddělení DATART (neplést s reklamačním střediskem). Postup je stejný, liší se v podstatě jen adresa, na kterou zboží pošlete. Vybrat si můžete jednu z těchto dvou:

  • HP TRONIC Zlín, spol. s r.o., Reklamační oddělení, hala DC6, Poděbradská 772, 250 90 Jirny
  • HP TRONIC Zlín spol. s r.o., Reklamační oddělení, areál Slavie 1667, 763 61 Napajedla
Datart reklamace

Reklamace v prodejně DATART

Pokud jste zboží koupili v kamenné prodejně, měli byste ho tam i reklamovat. Opět se vyplatí nejprve telefonický kontakt ohledně možné opravy u vás doma. Do DATART prodejny můžete k reklamaci odnést také zboží, které jste si zde vyzvedli při nákupu na internetu. Zejména v případě drobné osobní elektroniky je reklamace v prodejně nejjednodušší postup. Pokud reklamujete v prodejně zboží koupené online, je jedno, do které prodejny DATARART s ním půjdete.

DATART proplatí náklady na dopravu

V případě úspěšné reklamace (tj. v případě, že prodejce reklamaci nezamítne), máte nárok na proplacení nákladů spojených s dopravou výrobku do servisu. Stačí naskenovat nebo vyfotit doklad ze servisu (opravenku) a spolu s číslem prodejního dokladu poslat e-mailem do reklamačního střediska DATART. Další postup pak s vámi společnost domluví individuálně.

POZOR: Pokud byla reklamace zamítnuta, nebo jde o vrácení výrobku do 14 dní od nákupu, musíte veškerou dopravu zaplatit sami.

Co se ještě hodí vědět o reklamaci v DATART?

Podle slov společnosti trvá reklamace „co nejkratší možnou dobu“. Maximální lhůta však činí 30 dní. Pokud vaše reklamace není vyřízena do této doby, máte nárok na vrácení ceny výrobku nebo na výměnu za výrobek nový.

Reklamovat můžete jakýkoliv výrobek, je-li v záruční lhůtě. Jestli si nejste jistí, na co máte jako spotřebitel právo, mrkněte na náš seznam věcí, na které si dát pozor u reklamace. Zjistíte, že se nemáte čeho bát a že jako koncová spotřebitelé máte v zákoně velkou oporu.

Související obchody

Smarty CZ, Okay.cz, Euronics, Alza, Datart

Chcete přijít o odměnu až 15 % z každého nákupu na internetu?

Stačí se zdarma zaregistrovat a o žádné odměny již nikdy nepřijdete.

Právě teď k novému účtu navíc 300 Kč Ke každé odměně za nákup získáte další bonusovou ve stejné výši. Celkem na bonusových odměnách můžete získat až 300 Kč. za vaše nákupy.

- nebo -
Registrací souhlasíte s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.
Máte již účet? Přihlaste se