EET - Elektronická evidence tržeb

Elektronická evidence tržeb neboli online registrace tržeb eviduje údaje o veškerých transakcích. Tyto údaje jsou odesílány online na státní správu. Elektronická evidence tržeb funguje v České republice od roku 2016.

Kdo musí mít EET

Elektronickou evidenci tržeb musí mít zavedenou všichni podnikatelé, kteří přijímají tržby v hotovosti či jinými podobnými prostředky. Tržby provedené platební kartou či online nepodléhají evidenci v EET.

Od 1. prosince 2016 elektronické evidenci tržeb podléhají podnikatelé poskytující ubytovací a stravovací služby, od 1. března 2017 následovali podnikatelé v maloobchodě i velkoobchodě.

Funkce elektronické evidence tržeb

Pro evidenci tržeb je potřeba připojení na internet skrze počítač, tablet, chytrý telefon s nainstalovaným softwarem nebo speciální elektronickou pokladnu. Dále je zapotřebí tiskárna na účtenky. Pokud jste podnikající fyzickou osobou, máte právo na odečtení 5 000 Kč z období, kdy jste odvedli první evidovanou tržbu. Právnické osoby tuto daňovou slevu nemají.

Účtenková loterie

Pro motivaci zákazníků brát si od prodejců účtenky byla zavedena účtenková loterie neboli Účtenkovka. Zde probíhá registrace účtenek a opis kódu BKP, FIK, částky tržby a datum i čas vydání účtenky. Každý měsíc se poté rozdává 21 025 výher v hotovosti a ve věcných cenách.

Už odcházíte?

Stačí pár vteřin pro získání odměn z vašich nákupů!

Vytvořte si zdarma účet na Tipli. Okamžitý přístup k odměnám až 33 % z nákupů v 1513 obchodech.

Platí na každý nákup a také na slevy a akce.

Registrací souhlasíte s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.
nebo