4 způsoby, jak na Alza reklamace. Který je nejlepší?

Tipy k nákupuFinance  |  Ochrana spotřebitele 22. 3. 2022

Jestliže jste si v obchodě Alza zakoupili produkt, který vám nakonec přišel nějak poškozený, můžete jej reklamovat. Nemusíte se bát složitého postupu, protože reklamaci zboží na Alza lze provést velmi jednoduše a to pomocí 4 způsobů. Mezi ty patří reklamace přímo v servisu, reklamace osobně v Alze, online reklamace přes formulář a reklamace přepravní společností.

Jak reklamovat zboží na Alza.cz?

O tom, jak v Alze ušetřit, jsme už psali. Dnes se mrkneme na to, jak funguje reklamace na Alze. Ta může probíhat čtyřmi způsoby. Které to jsou?

1. Alza reklamace v autorizovaném servisu

Zboží, které má v ČR autorizovaný servis, doporučuje Alza reklamovat v tomto servise. Je to totiž nejrychlejší způsob reklamace. Přeskočíte komunikaci se zákaznickým centrem Alzy a dostanete se rovnou k opraváři. Pokud nebude výrobek možné opravit, vystaví vám servis potvrzení o neodstranitelné vadě. S tím se pak obrátíte na Alzu a domluvíte se, jestli dostanete výrobek nový, nebo si necháte vrátit peníze.

Autorizovaných servisů, které přijmou reklamaci vašeho výroku, může být samozřejmě celá řada, je proto nejlepší vybrat si ten, který máte nejblíž. Kterému zboží je autorizovaný servis zajišťován, zjistíte ve výpisu autorizovaných servisů Alza.

2. Alza reklamace online

Pokud reklamujete zboží přímo na Alze, můžete si postup usnadnit tím, že ho budete reklamovat pomocí online formuláře. Po vyplnění získáte RMA číslo a s tímto číslem zboží donesete na některou z prodejen Alza nebo pošlete na adresu uvedenou níže. Abyste mohli provést Alza reklamaci online, potřebujete mít Alza účet.

Obrázek

3. Reklamace osobně na Alza prodejně

Při reklamaci zboží z Alzy se ale obejdete i bez online formulářů. Výrobek, které chcete reklamovat, jednoduše doneste do Alza pobočky a reklamaci vyřiďte s personálem. Zboží můžete přinést i na jinou pobočku, než kde jste ho koupili nebo jste si ho vyzvedli. Výjimka platí pro tzv. Prodejny budoucnosti v Praze na Můstku, Floře a ul. Antala Staška, které nemají stálý personál a nejsou uzpůsobeny pro příjem reklamací.

Doklad o nákupu nepotřebujete. U Alzy ho můžete nahradit sériovým číslem výrobku, svým e-mailem nebo číslem nákupního dokladu. Pro klid duše je ale dobré vzít doklad přesto s sebou, zejména pokud jste zboží nekupovali na své jméno.

4. Reklamace poštou nebo přepravní společností

Nákup z Alzy lze také reklamovat tak, že ho do Alzy pošlete. V tomto případě je ale důležité zboží nejprve dobře zabalit. Originální obal nepotřebujete, vrácení zboží bez původního obalu je bez problémů možné. Do balíku přiložte průvodní dopis s popisem závady, přáním způsobu vyřízení reklamace, kopií nákupního dokladu, svou adresu a kontaktní údaje. Můžete přidat také číslo bankovního účtu pro případ vrácení peněz.

Zboží poté odešlete na adresu:

Alza.cz - reklamace
VGP Park, hala H2
Do Čertous 2658/1
193 00 Praha 9 - Horní Počernice

TIP: Alza je renomovaný prodejce a s reklamacemi zde máme jen tu nejlepší zkušenost. Pokud si ale nejste jistí, přečtěte si, na co si dát pozor u reklamace.

Co vše přinést k reklamaci?

Jdete reklamovat zboží do Alzy? Nezapomeňte s sebou vzít příslušenství. To může být někdy příčinou závady. A naopak pokud si myslíte, že závada spočívá v příslušenství, přineste s sebou i hlavní výrobek. Samostatně se příslušenství reklamovat nedá.

Co s sebou nosit nemusíte je doklad o zaplacení. V Alze stačí říct váš e-mail, číslo objednávky, nebo sériové číslo produktu.

Alza vrácení zboží

Zboží z Alza.cz můžete do 14 dnů od zakoupení vrátit. Stačí jen vyplnit online formulář na webu www.alza.cz a zboží odeslat nebo donést do prodejny Alza. 

Jak zabalit zásilku k reklamaci na Alze?

Alza pro své zákazníky připravila Alza průvodce balením zásilky. Od dokonalého balíku k reklamaci vás dělí 5 jednoduchých kroků. Tento postup nemusíte dodržet, ale velmi to doporučujeme. Pokud zboží k reklamaci posíláte, ja na vás zajistit, aby během přepravy nedošlo dalšímu poškození.

Obrázek
  1. Krabici, do které zboží dáváte, vyberte s ohledem na hmotnost zboží. Pokud je tenká a prohýbá se, zpevněte dno ještě dalším kartonem.
  2. Dáváte do krabice více kusů? Oddělte je tlumícím materiálem. Dobře poslouží bublinková folie, ale použít se dá třeba i zmačkaný papír.
  3. Prostor v krabici je vhodné vyplnit ze všech stran výplňovým materiálem (včetně dna i vrchní části), aby se zboží během přepravy nepohybovalo. 
  4. Do balíku vložte průvodní dopis a fakturu nebo její číslo, případně číslo vaší reklamace. Pokud jste už ohledně reklamace komunikovali s někým z Alzy, kopii komunikace můžete přiložit.
  5. Balík zalepte pečlivě lepící páskou do tvaru H: Klopy víka přelepte nejen uprostřed, ale přilepte je také po stranách ke stěnám krabice. Díky tomu z krabice určitě nic nevypadne a také se do ní nikdo bez násilí nedostane.

TIP: Podívejte se, jak probíhá Datart reklamace a nenechte se zaskočit.

Alza kontakt

Ať už potřebujete poradit s reklamací nebo máte otázky k produktům, neváhejte se obrátit na call centrum Alzy. Vyškolení zaměstnanci vám budou rádi k dispozici. Kontaktovat Alzu můžete na čísle +420 225 340 111.

Související obchody

Expert.cz, Okay.cz, Kasa.cz, Euronics, Mall.cz

Chcete přijít o odměnu až 15 % z každého nákupu na internetu?

Stačí se zdarma zaregistrovat a o žádné odměny již nikdy nepřijdete.

Právě teď k novému účtu navíc 300 Kč Ke každé odměně za nákup získáte další bonusovou ve stejné výši. Celkem na bonusových odměnách můžete získat až 300 Kč. za vaše nákupy.

- nebo -
Registrací souhlasíte s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.
Máte již účet? Přihlaste se